Podróż koleją jest ciekawa pod kątem widoków, trasa wije się zboczami pozwalając podziwiać piękne tatrzańskie krajobrazy.
Początkowo trasa kolejowa użytkowana była jedynie latem, ale rozwój turystyki na tych terenach sprawił, że już 1922 roku pociągi regularnie kursowały także zimą.
Dziś trasę obsługują nowoczesne składy, ale dzięki staraniom miłośników historii i kolei na tory wrócił pierwszy kursujący po nich skład, nazywany Kometą.
Był to elektryczny pociąg produkowany przez fabrykę Ganz Budapest z silnikami i elektryką dostarczanymi przez działającą w Bratysławie fabrykę Siemensa - Schuckert.
Kometa kursowała po podtatrzańskich trasach do 6 grudnia 1977 roku, kiedy to definitywnie wycofano ją z eksploatacji.
Dzięki entuzjastom historii i kolei udało się jednak ocalić Kometę od zezłomowania. Pracę rozpoczęły się w roku 1983 i kiedy po pięciu latach mozolnej pracy nadal nie było widać końca, okazało się że Czechosłowacka Telewizja potrzebuje takiego pociągu do realizacji filmu. Prace nabrały w tedy tempa i Kometa stała się zdolna do jazdy. Uświetniała wiele imprez i kolejowych pokazów, pech jej jednak nie oszczędzał i kilka razy trafiała znowu na tor prowadzący na złom. Udało się jednak po raz kolejny wskrzesić legendę tatrzańskiej kolejki i od sierpnia 2013 roku Kometa wróciła pod Tatry gdzie w sezonie wozi turystów.
Więcej informacji na temat Komety znaleźć można na stronie www.tatranskakometa.sk
wo/ na podstawie mat. prasowych oraz strony www.tatranskakometa.sk