aktualności

Polsko-słowackie spotkanie nt. administracji rządowej i samorządowej

Data: 15 lutego 2017, Środa

Wymiana doświadczeń w funkcjonowaniu administracji rządowej i samorządowej w Polsce i na Słowacji stanowiły główny cel dwudniowego spotkania Jakuba Skiby, Sekretarza Stanu w MSWiA, Sebastiana Chwałka, Podsekretarza Stanu w MSWiA i Rudolfa Urbanoviča, Sekretarza Stanu w słowackim Ministerstwie Spraw Wewnętrznych.

Głównymi tematami spotkania były: podział administracyjno-terytorialny w obu krajach, organizacja administracji samorządowej i terenowej administracji rządowej, finansowanie samorządu oraz podział kompetencji samorządu i administracji rządowej. Uczestnicy szczegółowo omówili podobieństwa i różnice w systemach administracyjnych obu krajów. Szczególne zainteresowanie strony słowackiej wzbudziło funkcjonowanie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Spotkanie odbyło się z inicjatywy Jakuba Skiby i Rudolfa Urbanoviča, którzy przewodniczą Polsko-Słowackiej Komisji Międzyrządowej ds. Współpracy Transgranicznej. Do zadań Komisji należy określanie kierunków współpracy w obszarze przygranicznym oraz wspieranie kontaktów pomiędzy podmiotami państwowymi i niepaństwowymi po obu stronach granicy. Ma ona również ułatwiać współdziałanie administracji rządowej i samorządów terytorialnych.

W rozmowach uczestniczyli także m.in. Ewa Leniart, wojewoda podkarpacki, Andrzej P. Jarema, dyrektor generalny MSWiA, Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego oraz Antoni Karlak, wójt gminy Jabłonka i przewodniczący polskiej strony Rady Stowarzyszenia Euroregionu Tatry.

MSWiA, UG Jabłonka, opr. ah/

« powrót

galeria zdjęć

zobacz także

dołącz do nas!